توپی پژو

توضیحات

توپی چرخ یک قطعه فلزی ریخته گری یا ماشین کاری شده است و محل نصب آن بین سیستم تعلیق خودرو و چرخ است . در اصل این قطعه بین درام یا دیسک ترمز و محور محرک قرار دارد . و در قسمت دیسک ترمز، چرخ به پیچ های توپی چرخ وصل شده است . وجود مجموعه توپی چرخ در خودرو برای سیستم ترمز (PABS) و سیستم کنترل کشش (TCS) حیاتی است.

وظیفه توپی چرخ

وظیفه این قطعه متصل کردن محور به چرخ است . ضروری بودن توپی چرخ برای وسیله نقلیه به این دلیل است که این قطعه ، چرخ ها را به وسیله نقلیه متصل می کند . همچنین باید بدانید که خودرو بدون توپی نمی تواند کار کند . به کمک توپی چرخ ها راننده می تواند چرخ ها را حرکت دهد و هدایت کند . اگر این قطعه با مشکل رو به رو شوند ، چرخ ها ممکن است بلرزند و اصطکاک بیش از حد روی خود چرخ ایجاد شود .

مجموعه توپی چرخ در میان درام های ترمز ، دیسک ها و محور گرداننده قرار میگیرد و یک چرخ بر روی آن پیچ و مهره میشود . بسته به ساختار ، انتهای توپی مجهز به دندانه های زبانه دار است و این دندانه ها با دندانه های موجود بر بروی محور شفت جفت می شوند . محور توپی چرخ به همراه چرخ هایی که به آن متصل شده میچرخد و چرخش را به چرخ ها انتقال میدهد .

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “توپی پژو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *